| 56 éves múlttal rendelkező iskolánk oktatási szerkezete az évek során változott, de mindvégig elsősorban középfokú szakmai végzettséggel rendelkező építőipari szakembereket képeztünk. Tanulóink szakmai fejlődését jól képzett, tervezésben és kivitelezésben jártas mérnöktanárok és szakoktatók segítik. Technikusi végzettséggel távozó diákjaink ismerik a különböző építési módokat és ezek technológiai folyamataira vonatkozó fontosabb műszaki, gazdasági és jogi szabályozásokat, a munkajogi, munkavédelmi, környezetvédelmi, tűzvédelmi és biztonságtechnikai előírások lényegesebb rendelkezéseit, a munkaszervezés, irányítás és ellenőrzés legalapvetőbb elemeit, az épületek kivitelezésével kapcsolatos kalkulációs, költségvetési és elszámolási munkák műszaki és pénzügyi szabályait. A választott szakmának megfelelő gyakorlati ismeretek mellett a mindennapi élet során is jól hasznosítható képességekre tesznek szert.
Az oktatás technikai feltételei intézményünkben kiválóak. A két jól felszerelt informatika szaktanterem mellett egy interaktív számítógépes nyelvi laboratóriumot is kialakítottunk. A gyakorlati oktatást korszerű tanműhelyekben végezzük, melyek folyamatos fejlesztéséhez pályázati forrásokat is igénybe veszünk.
Kiemelten kezeljük az informatika oktatását: 9. és 10. évfolyamon heti 2-2 órában, 11 évfolyamon heti 1 órában A 12 tanítjuk. évfolyamtól a szakmai képzés során a modern tervezésben használatos programokkal (ARCHICAD, AUTOCAD, TERC) ismerkednek meg tanulóink.
Diákjaink az angol vagy a német idegen nyelvet választhatják, melyeket heti 4-4 órában tanítjuk négy éven át. A szakképző évfolyamon tanulók szakmai idegen nyelvi képzéssel egészítik ki addigi nyelvismeretüket.
Külföldi partnerkapcsolataink révén lehetőség nyílik németországi szakmai gyakorlat végzésére is
Tanulóinkat szabadidejük tartalmas eltöltésében színvonalas kulturális és közösségi programokkal segítjük, délutánonként Internet-hozzáférést biztosítunk számukra.
Az iskola a belvárosban található, jól megközelíthető mind a helyi, mind a távolsági utazási eszközök megállóhelyeitől. Menzát minden diákunk számára tudunk biztosítani, a kollégiumi elhelyezést segítjük.
Érettségi vizsgát adó alapképzés
A 2006/2007-os tanévben négy 9. osztályt indítunk a nappali tagozaton. A felvehető létszám a törvényileg előírt maximum, osztályonként 35 fő, összesen 140 fő.
4 évfolyamos, kerettantervre épülő képzést folytatunk műszaki szakterületen, két szakmacsoportban:
építészet (belső kód 01)
gépészet (belső kód 02)
A 9-12. évfolyamon a választott szakmacsoportnak megfelelő szakmai alapozás folyik.
A 12. évfolyam legalább 5 tantárgyból érettségi vizsgával zárul, melynek kötelező tantárgyai: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv. A kötelező érettségi tantárgyakból valamint fizikából, informatikából és a szakmai alapozó tárgyakból az emelt szintű érettségire való felkészítést az igényeknek megfelelően biztosítjuk.
A nálunk végzett diákok jó eséllyel pályáznak a Budapesti Műszaki Egyetemre vagy a műszaki főiskolai karokra a megfelelő szakirányban.
A felvételi pontok számítása: a magyar nyelv és irodalom, a történelem, a matematika, a fizika, az idegen nyelv és a rajz tantárgyak hetedik év végi és nyolcadik félévi osztályzatának összege + az egységes írásbeli felvételi vizsgán szerzett pontok + az általános elbeszélgetésen szerzett maximum 10 pont valamint az építészet szakmacsoportba jelentkezők számára szervezett rajz alkalmassági vizsgán kapott maximum 10 pont.
Kérjük a jelentkezési lapokon a választott szakmacsoportot (az iskolai kóddal) és a választott idegen nyelvet feltüntetni!
Az elbeszélgetés és a rajz alkalmassági vizsga tervezett időpontja: 2006. március hó 1-2. 13 órától.
Érettségi után 2 éves technikusképzés az alábbi szakmákban:
Építészet szakmacsoport:
magasépítő technikus (OKJ 52 5801 01)
A beruházó, a kivitelező, fenntartó vállalatoknál, építésügyi, igazgatási és tervező intézményeknél külön szakvizsgához nem kötött, középfokú szakmai végzettséget kívánó munkakörök betöltésére képesít. Ilyenek: műszaki előkészítő, gyártás-előkészítő, műszaki előadó, műszaki ellenőr, építési, fenntartási, házkezelőségi előadó, beruházási előadó, műszaki programozó, kitűző, mechanikai anyagvizsgáló, műszaki rajzoló, szerkesztő.
Ennek elvégzése után lehetőség van még egy évi tanulással
műemléki fenntartó technikus (OKJ 52 1852 01) oklevél megszerzésére is
A tanulók a képzés során elsajátítják a védelem alatt álló műemlékek vagy műemlék jellegű épületek, épületcsoportok, települések vagy településközpontok felújításához, konzerváláshoz szükséges ismereteket. A szakemberek feladata: a kutatás, feltárás, állapotrögzítés, közreműködés a helyreállítás megtervezésében, a helyreállítás irányítása, a munkaterületek biztosítása, műszaki ellenőrzés, gazdasági adminisztráció, szakmai dokumentumok készítése.
Gépészet szakmacsoport:
épületgépész technikus (OKJ 52 5443 03)
Az építőipari szak-, szerelő- és kivitelező ágazatban gyártás- és szerelés-előkészítő, épületgépészeti (víz-, gáz-, központifűtés-szerelés) technológus, időelemző, műszaki árképző, diszpécser, raktáros, anyagbeszerző, anyaggazdálkodó, nyitási felelős, csoportvezető, szerelésvezető, műszaki ellenőr, műszaki rajzoló, szerkesztő munkakörök betöltésére képesít.
anyagmozgató építőgépész-technikus (OKJ 52 5443 02)
Feladata: anyagmozgatási folyamatokban használatos szállító-, emelő-, rakodógépek és berendezések, valamint darabos és ömlesztett anyagok raktározásakor és tárolásakor használt gépek és berendezések, habarcsüzemi és betongyári gépek működtetése, beállítása, javítása, illetve ilyen gépeket kezelők feladatkijelölése, munkaszervezése, irányítása, ellenőrzése.
műszaki üzletszervező technikus (OKJ 52 5499 08)
Olyan műszaki képzettséggel is rendelkező gyakorlati gazdasági szakembereket képzünk, akik középszintű vezetőként, szakértőként, szervezőként, tanácsadóként a gazdálkodó szervezetek (vállalkozások, vállalatok, költségvetési intézmények) gazdasági stratégiájának kialakításában részt vesznek, működésüket szervezik, irányítják, átalakítják.
A Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskola sikeresen kiépítette és működteti a COMENIUS 2000 Közoktatási Minőségfejlesztési Program I. intézményi modelljét.
| |